Thursday, June 12, 2014

..:: CamEroN hiGhLanD without AdaM ::..


Sesuatu yg tidak dirancang dr awal... hanya kebetulan.. Untuk pulang ke kampung pd minggu ke tiga tu pun bukan plan asal pun... disebabkan aku kerja on that saturday, mmg x akan balik kg arrr.... but, bila my MIL yg ajak hantar dia balik kg.... sebagai anak, x kan husband aku nak menolaknya... terpaksa berkorban.....

Untuk tinggalkan Adam dikampung tu pun bukannya plan kitorg... dah tok wan dan mak tok dia yg offer, ditambah plak dgn kerelaan dari tuan empunya diri.. Adam sendiri yg nak habiskan cutinya kat kampung.... 4 hari jer, dr selasa - jumaat jer.... 

Isnin, pulang ke Shah Alam with out Adam.... disebabkan kitorg gerak awal pg tp x lah awal sgt pun.. 11.00 lebih juga lah..... permintaan aku utk lencong ke cameron highland ditunaikan... dah banyak kali aku minta ni tp x pernah ditunaikan.. alasannya nnt jln jammed lah, jauh lah nak naik cameron tu dan mcm2 lg lah..... tp Alhamdulillah ditunaikan oleh suami tersayang.....

1 jam perjalanan kami naik ke cameron melalui simpang pulai.... biasalah drive keta yg berusia 9 thn lebih tu, mana bleh berdesupppp laju.... tempat yg dituju hanyalah satu... cameron lavender.... sbbnya ada bunga kesukaan aku.... 

taarrraaa.... dah sampai......








1st time aku dapat merasai situasi macam ni... ni disebabkan, ms kitorg sampai kat atas ni, hujan trun dgn lebat... dlm kul 2.00ptg.. kire ok lah... cuaca yg sejuk... teringat dulu2 masa kecik mai cameron, mmg dpt lihat suasana macam ni arrr pd waktu pg... 



Selepas menikmati bunga2 kat cameron lavender tu, kitorg singgah kea farm utk beli strawbery, jagung dan ubi... sayur-sayuran x beli pun.... then singgah minum teh tarik kat cameran valley.. tu jer....

But yg menariknyer..... my husband kata nnt dia akan bawa aku mai cameron lg... 2 days 1 night.... leh g BOH plak.. but.......... aku kena diet!!! dptkan berat badan sama dgn dia @60kg yg dimana aku ni skrg @77kg.. aarrrggghhh.... nampak tak permainan dia? huh.... x tau lah bila leh sampai cameron lg.....

No comments:

Post a Comment