Monday, August 16, 2010

..:: ChErITa RaMadHaN 1 ::..

Salam Ramadhan utk semua...

Hari ni merupakan hari pertama aku berpuasa di bulan Ramadhan 1431H. Kenapa? Biasalah org perempuan... x bestnya... 2/3 thn yg lepas, aku puasa penuh... hihihii... tahun ni x der rezki utk aku puasa penuh.

Cerita pasal weekend aku, pg semlm Adam bgn tido kul 12.00 tgh hari... tau tak kenapa... agaknya sbb letih tgh mlm sebelum tu. Kitorg ikut abah Adam g putrajaya dlm kul 10 mlm, lepas tarawih... kat sana Adam terjumpa ngan geng dia. Si haziq tu.. so, apa lg... bergelak + bergaduh + berlari + terjatuh.. semuanya ada.. basahlah baju yg adam pakai tu.... basah peluh. kitorg blk dr putrajaya dlm kul 1.45am. then br Adam tido dlm keta.... penatkan.....

Mengisi masa terluang yg ada, aku iron baju + basuh baju + kemas umah sket2 sbb kul 2 nak gerak g umah anjang... Kitorg ramai2 berpakat berbuka ramai2 kat rumah anjang kat puncak alam. Biasalah menu biasa anjang di bulan ramadhan ni ialah kanji + sup tulang. Actually kanji ni cam bubur lambuklah / bubur nasi lah... sama jer.. tp dah mak kitorg ajar panggil kanji, so kitorg pun panggil kanji lah dr kecik sampai besaq. Klau kat kampung ni, mestilah mak yg masak kanji ni... huuhuhuu... rindunya kanji yg mak masak tu..... Aku buat agar2 jer... kakakakaa.. oklah tp cam manis sket agar2nya. tp ada yg puji sedap. aahhahahahha.... Auntie buat kabunara. yg lain dtg bw kuih2... so, memang banyaklah lauknya... semua ada... penuhlah umah anjang mlm td.

Masa on the way g umah anjang ptg smlm, aku menyinggah kat saujana utama... bukan singgah mana pun.. aku lalu jer... aku ronda2 jer.... kau lalu lah kat rumah aya. ingat nak singgah tp tgk keta satu lg x der... so, aku assume aya kuarlah kot. dan aku pun x call tny dia utk kepastian... aku pun x tau kenapa aku x der kekuatan utk berbuat demikian... bila pikir2 kan balik, adakah aku dah betul2 memaafkan aya dan adakah aya benar2 dah memaafkan aku diatas tragedi yg menimpa di atas persahabatan kami dulu tu? Aku selalu terpikir hal ni.. setiap hari... aku mahukan hubungan persahabatan yg dulu tp..... Cam na aku nak pulihkan hubungan aku ngan aya? tp nape ngan aya je? ngan dilah? entahlah... aku benar2 tertekan bila memikirkan hal ni.. ianya membuatkan aku menangis lg.....

No comments:

Post a Comment