Wednesday, February 09, 2011

..:: BeRdaTinG @ KuALa SePEtaNg ::..

Assalamualaikum

Masa cuti tahun baru cina hari tu, korang g mana? Pastinya ramai yg balik kampung atau keluar cuti-cuti malaysia bersama keluarga tersayang kan? hhhmmmm..... seperti raya cina tahun lepas, dan tahun sebelum tu, hari Ahad hari tu semua org tension (yg dlm perjalan pulang ke KL lah). Selalunya klau dari Kedah, akan ambil masa dlm 6 jam perjalanan... tp pd Ahad yg lepas, ada yg mengambil masa sampai 12 jam perjalanan... Dasyat sungguh..... Tp itu semua adalah dlm jangkaan aku dah... sbb tu aku plan, balik kedah dulu then baru balik perak..... blk shah alam plak seawal mungkin (7.00 pg) dr perak... Kul 11.00 pg dah sampai Shah Alam.....

Hari sabtu lepas, masa kat rumah MIL, kak eikin ada cakap nak g cameron highland. Aku ni yg memang dah ada niat nak g situ lg, teruja dan dgn spontan je aku cakap "nak ikut".... tp my hubby x nak ikut. Bg dia x der apa pun yg best kat atas sana + nnt jalan jammed. 100% tepat.... memang jln jammed sabtu tu... kak eikin kuar rumah kul 10 pg (simpang 4, semanggol) kul 1.30 ptg baru lepas simpang pulai. Then pukul 10.00 mlm baru diorang sampai rumah.....

Tapi nasib baik aku x ikut.... sbb bila aku tanya Adam,

"Adam nak makan strawbery ke Adam nak makan udang?"
Adam jawab "Udang lah"

So, aku pun x jadi ikut g cameron tu... x bestlah klau Adam x ikut skali kan....

Ptg dlm kul 3.30 cam tu, aku nak g kuala sepetang, nak makan udang. tp bila ajak Adam, dia x nak plak.. katanya nak tgk kartun. Pulak dah....... so, aku pun kuar berdua ajerlah... berdating.... hiihiiiihiii.....








Sedaplah jugak mee udang ni... sbb dia x pedas sangat... Lain kali klau balik perak, nak g lagilah.. nak order udang goreng tepung plak.... tp bg aku, mahal jglah..... mee udang special yg aku makan ni $11.00 dan klau yg biasa $7.00

Kesimpulannya... Mak Jah Mee Udang @ Kuala Sepetang is recommended.

No comments:

Post a Comment