Friday, May 27, 2011

..:: AbG AdaM KeNa CaMPaK ::..

Assalamualaikum....

Hari ni aku kerja setelah 3 hari amik NPL - No Pay Leave ~ Unpaid Leave.... huahuauauaauauauhhuu..... nak nangis pun ada tp untuk anak tersayang, x rugi rasanya klau aku unpaid seminggu pun. Tp nak wat cam na, kerja aku banyak kat office ni....

Inilah pengalaman pertama aku menjaga anak yg demam campak. tp ye lah, aku ada sorang ni jer kan... tentulah ianya menjadi pengalaman pertama buat aku.

Khamis lepas ~ 19 May 2011 (1st day Nur Kasih The Movie) dlm mood aku yg happy sbb leh tgk NKTM ngan husband tersayang (ala2 datinglah konon hari tu) ptg tu aku dikejutkan ngan tompok2 berair yg ada pd bahagian belakang leher Adam. Bila aku tanya, dia cakap, kat bontot Adam pun ada.. So, aku pun geledahlah satu badan dia... Hampir 10 biji jugalah yg jumpa....

So, aku decide nak g jumpa dr. Zaini tp dr. Zaini x der. Bercuti sampai minggu depan... terpaksalah berjumpa ngan dr Azam, dr yg bertugas ptg tu.. Katanya Adam kena campak!!!

Tgh makan sate selepas jumpa doktor

Campak yg baru nak keluar....

Hari ke 4

Dalam menghadapi demam campak ni, jauh disudut hati aku ni risau juga takut ianya berjangkit pd aku yg kini dah masuk 32 minggu... Tp kata mak aku, aku dah pernah kena dulu masa kecik. legalah sket... sbb sebelum ni aku dok ingat aku x pernah kena campak lagi.....

Ianya juga memberi aku pengalaman baru.. iaitu mencari daun semambu.... Dr Zaini lah yg sruh aku g amik kat kuil kat area rumah aku tu... huhuuuu.... 1st time masuk kawasan kuil India.... menyeramkan pun ada..... aku kena campakkan RM0.30 kat perdu pokok semambu tu... dan aku tgk pun mmg banyaklah duit syiling kat perdu pokok tu.....


Apa yg aku buat ngan daun semambu ni? 1. aku letak bawah cadar yg Adam dok tido mlm2 tu... 2. aku mandikan Adam ngan daun semambu ni... Actually, macam2 petua yg diberikan oleh kawan2 atau saudara mara ngan daun semambu ni tp itu jer lah yg termampu aku buatkan utk Adam.....

Alhamdulillah setakat semlm, dah cukup seminggu Adam kena campak.... Orgnya aktif membuatkan kita yg risau... Tuan punya badan tu macam x tau sakit pun... tp yer lah mana leh tahan bila malam2 tgk dia dok menggaru badan dia..... kesian aku tgk.....


No comments:

Post a Comment