Wednesday, June 08, 2011

..:: Baju2 UntuK AdiK AdaM ::..

Assalamualaikum....

Hari ni, kandungan ummi berusia... 33 Minggu & 5 Hari ~ lagi 44 hari......

Masa g chechk up, nurse dah tanya, baju baby dah beli lom? hehehehehee... part ni yg best ni... best shopping. Tp aku x shopping sgt2 pun, sbb rasanya nak shopping after pantang nnt.... bila balik shah alam lepas pantang nnt.....

Setakat hari ni..... barang2 yg aku dah belikan utk adik....

Tapi bukan semuanya aku belikan tu..... Auntie yg belikan pun ada juga... hehehehheheee... terima kasih auntie... dr adam dulu sampai yg 2nd ni, antie tetap antie yg dulu juga... semoga murah rezki anty nnt ek....

Antara shopping list aku utk adik Adam.....

1. Pampers - dah beli... pet2nyer sbb NB dia ada perlindungan utk tali pusat...

2. Lampin/napkin - pinjam yg Farisnyer je lah (sepupu Adam)

3. Baju lengan pendek/panjang - 6 pasang (newborn size)

4. Barut - ada banyak... (yg Faris punya jg, yg Adam dulu dah bg kat Ucu)

5. Baby Blanket/Receiving Blanket - Adamnyer dulu ada lg... guna yg tu jer lah...

6. Bedak/Shampoo mandi - Pureen

7. Wipe Tissue - 2 pack yg kecik... nnt dah bersalin, baru nak beli yg dlm botol tu utk senang nak guna kat kampung nnt... (beli kat cmart changlun pun, bleh juga... hihihi)

8. Minyak - blom beli lg....

9. Sarung tangan/kaki - 4 set (cukup ar tu.. kang leh beli kat cmart lg klau x cukup.. hihihiiii)


10. Rompers - teringin nak pakaikan adik ngan rompers ni tp tunggu adik sebulan lebih br aku nak beli yg ni... sbb klau x cukup sebln lg ni takut orgnya x kuat lagi....

11. Tilam/bantal - semuanya guna yg Adam dulu.. ada lg.... cuma aku tingin beli yg travelnyer... tu lepas pantanglah... nak beli yg bumble bee..... yg ni... senang nak bawa ms g jalan2 nnt (lepas pantang nnt lah... dah balik shah alam nnt)

So, kiranya banyak jugalah barang2 utk adik dah ummi siapkan, cuma nak basuh dan simpan elok2 jer lg... Aku simpan semua brg2 adik ni dlm kotak... Adam plak, klau sesapa je dtg rumah, mesti dia tunjuk barang2 adik dia ni.... yg best nya... pd masa aku dok atoq barang2 adik ni masuk kotak tu, Adam bleh kata......

Adam : Ummi, cuba tanya adik, adik nampak tak baju2 yg ummi beli ni...
Ummi : Adam tanyalah adik...
Adam : Adik, adik tgk ni baju2 adik ummi belikan utk adik, cantik tak?
Adam : Ummi, adik kata cantiklah baju2 ummi beli ni...
Ummi : ~ hanya tersenyum ~

Target ummi sekarang nak beli set bersalin utk ummi... maklomlah terasa cam nak amik peluang masa berpantang nnt utk turunkan berat badan. Plannya nak beli set berpantang NR... tp setnya x der bengkung.... hhmm... cam kena beli bengkung asinglah plak... set NR ni pun dah mahal dah.. RM300 lbh.... huhuuu... tunggu gaji bulan depanlah... bulan ni gaji aku kena potong sbb ambil unpaid leave masa nak jaga Adam demam campak baru2 ni tu....

No comments:

Post a Comment