Tuesday, November 22, 2011

..:: 2nd MarteRniTy & ChiRdrEn ExPo @ MiD VaLLeY ::..


yg expo awal tahun hari tu, aku x dapat pegi sbb bz ngan keje... lgpun masa tu x terpikir pun nak amik cuti dan g sendiri. so bila dah ada ni, walaupun belom gaji lagi... aku bertekat utk nak pegi expo ni, sbb nak merasainya sendiri. ye lah.. bila dgr org ni pegi beli itu dan ini, kita pun teringin juga kan... katanya memang murah dan berbaloi-baloi.....





betul ke apa yg dikatakan oleh diorg tu? so, aku bertekad utk ambil cuti 1/2 day ptg jumaat @ 18/11 tanpa pengetahuan si suami. bukan apa, klau aku bgtau dia, mesti dia x bagi punyalah... sbb dia takut aku terlebih shopping.... tp jauh disudut hati ni, takut juga g sana tanpa izin suami. jadi aku pun bgtaulah dia.... surprised aku bila jawapannya "jomlah kita g sama-sama sabtu pg. kita g awal2 pagilah, x sesak sgt, jln pun x jammed" wow!!!! ye ke..... so, aku pun cancelkan cuti yg aku dah amik tu.....

dipagi sabtu, bila aku ajak dia, "abah kena masuk office jap lah pagi ni" aduyaiiiiiii..... geramnyaaa... aku dah agak dah..... tp nasib baik dia tunaikan juga janji dia walaupun kitorg gerak dr rumah g mid valley tu dlm kul 10.30pg...



Bila sampai jer Mid, kitorg tercari-cari kat ner expo dia... ye lah dua2 org x pernah sampai. tp on the way naik floor atas skali tu, Adam dah bgtau dia nak g kat tempat dinasourlah, nak g kedai yg ada keta byk tu lah.... toy city tu..... masuk jer hall tu, waahhhhh.... ramainya org. trus en suami tanya ummi nak g both yg mana? maknanya x der chancelah nak jln2 menjamu mata.... mmg org ramai giler.. nak jalan pun stroler langgar strolerlah... maklumlah, ramai yg dtg bawa anak2.... memang meriah.... Chinese memang banyak arrr.. diorg kan suka klau expo cam ni sbb % discountnya not badlah... pampers mamypoko yg rm34.90 tu diorg mark down jadi rm25.00. ramai yg beli mamypoko tu aku tgk.

both yg pertama aku pergi ialah susuibu.com..... sbb memang itu salah satu tujuan aku nak g expo tu pun. aku tertarik utk dapatkan khidmat nasihat PERCUMA drp perunding laktasi kat susuibu.com tu..... alhadulillah, dapat juga aku berbual ngan perunding diorg. aku lupa plak nak tanya namanya..... aku mencari semangat utk meneruskan perjuanganku utk fully breasfeed Adeena. apa yg aku dapat.....

1. aku mesti pam on time/ikut schedule... klau b4 ni aku buat 3 kali sehari kat office, so aku kena maintain macam ni... jangan nak tunggu 'B' aku sakit dulu baru nak g pam.. NO.. NO.. NO..

2. selalu aku pam dlm 5 minit, aku dapat 5oz bg dua2 belah 'B'... so, "alhamdulillah.. banyak tu" dia kata.... sesetangah org nak dapatkan 3oz pun lama menunggu.... so, keep it up.... jgn skip schedule pam.... cuba utk biasakan dpt 3 kali/day supaya otak kita set macam tu....

3. jgn selalu pandang pd dirog yg dpt pam 7/8oz per sesi but pandang juga pd yg hanya mampu pam 3oz/sesi supaya kita lebih bersemangat utk menambahkan produktiviti dan x down bila tgk org lain yg berjaya pam smpi 8oz tu..... bersyukurlah pd kemampuan diri....

4. klau nak ambil suplement, jgn setkan hanya utk banyakkan susu tp ambillah supplement tu untuk kesihatan diri sendiri supaya lebih bertenaga dan dapat menyusukan baby dengan sempurna.

memang kire puas hati jugalah aku berborak ngan dia.. menaikkan semangat aku... hasilnya semlm aku dapat 16oz utk 3 kali sesi pumping kat office...

lepaas tu, kitorg kuar... x jalan2 pun kat dalam hall 3 tu. then aku beratur utk pendaftaran... dapatlah beg free.... en suami dah nak ajak balik tp aku cakap aku nak g lagi satu both iaitu mumdream......


dan hasilnya

sehelai baju breasfeeding utk ummi.... ummi x sempat nak tgk2 brg2 lain... adeena dah terlentok tidur dlm dokongan en suami.. jadinya... ummi terpaksalah cepat2 kuar dari lautan manusia tu....

kesimpulannya...... aku rasa x berbaloi aku g expo tu ngan en suami. sungguh x berpuas hati... aku nak tgk2 juga brg2 lain cam cloth diapers ker, both mother care ker, baju breasfeeding kat both2 lain ker.... tp semua tu x berkesampaian...... ngan bawa anak2 ni lagi.... kesian juga ummi kat dirog.... tahun depan kalau ada lagi, ummi nak amik cuti satu hari lah nak g jalan2 sorang2 kat expo ni!!!!!!

No comments:

Post a Comment