Friday, March 11, 2011

..:: AdiK AdaM ::..

Assalamualaikum

Salam buat semua....

Dah lama blog aku ni bersawang... huhuhuuu..... lama betul aku x update blog ni... bukannya x der citer tp x sempat nak curi masa kat office skrg ni.... keje byk lah... tender oh tender......

Semalam aku half day.... aku bawa Adam g klinik kesihatan, seksyen 7, shah alam.... nak check berat Adam.. last appointment Adam yg aku kena g ialah 1/4/2010 tp aku x g sbb dah tau berat Adam x tambah byk mana pun. masih lg pd area warna kuning tu dlm graft dia.... ketegori kurang zat makanan.

Tp smlm masa jumpa nurse tu, dia tanda kat kad Adam.... Adam dah masuk pd area putih - ketegori normal....

sukanya aku... tp dlm hati terdetik juga, rasanya klau aku dok check sendiri kat rumah tu, berat Adam masih lg warna kuning..... aku pun x tanya sgt pun cuma bila nurse tu bg date appointment lg, aku hairan.... berat Adam dah ok pun kena datang followup lg ke? rupanya kata dia.... memang diorg akan bg date appointment kat kita tp klau x nak datang dah pun x per... asalkan aku monitor bg ubat cacing kat Adam ni 6 bulan sekali.... sbb dia cucuk dah habis.... OOoooOOOoooOooooooOoo...... baru aku tau... maknanya klau semlm tu aku x bawa Adam pun ok jglah..... aku ni dok takut jg... takut kena marah... maklumlah Adam diketegorikan kekurangan zat makanan......

Tp.... hari ni, bila aku check balik kad Adam tu, rupanya nurse tu salah tanda lah..... sepatutnya Adam masih lg dlm ketegori kekurangan zat makanan...

walau bagaimanapun... aku dah buat keputusan utk x nak bawa Adam g klinik tu lg dah... sbb bukannya nak kena marah dah pun klau aku x bawa Adam g sana dah... heheheehehehheee....

Check up Adam tu sekejap ajer.... yg lama tu hanyalah check up adik Adam.... huh????? adik Adam yg kat dalam perut aku ni lah... alhamdulillah.... adik Adam dah masuk minggu ke 21 hari ni..... kesihatan aku kureng sket sbb selsema + batuk.. agaknya cuaca yg x menentu diluar sana... suara aku pun dah kalahkan suara lelaki fara fauzana... hehhehehe....

Berat adik Adam sekarang sekitar tiga-suku paun / 360 gram. Bulu kening dan kelopak mata telah tumbuh sepenuhnya dan kuku jari tangan sudah menutupi hujung jari. Semlm nurse tu scan degupan jantung dia... wahhhh... rindunya pd bunyi itu...... bila dgr je degupan tu.... syukur sgt2..... skrg ni pun aku dah leh rasa pergerakan dia kat dalam perut ni..... indahnya ciptaanMu ya Allah.....

Aku berdoa agak adik Adam sihat, cukup sifat dan selamat..... aminnn....

No comments:

Post a Comment