Saturday, March 26, 2011

..:: Al - FaTihaH buat NeneKku ::..

Assalamualaikum...

Lama betul aku menyepi... seminggu lebih kan... bukannya apa.... byk sgt kerja kat office hari tu dan ditambah plak ngan berita yg tidak terduga ni....

Nenek/tok helmi telah meninggalkan kami buat selama-lamanya pd 23/3 yg lepas... walaupun aku x byk sgt kenagannya bersama tok ni, tp pemergiaannya mengingatkan aku pd arwah ayah dan memberi peringatan kpdku utk sentiasa berdoa dan berbuat baik pd bonda ku.....


kisahnya... rabu mlm (23/3) tu, aku dah on the way nak g umah anjang kat puncak alam ngan auntie. tp nasib baik baru sampai area bukit jelutong, helmi call minta patah balik sbb ada emergency, tok dia meninggal.... masa tu banyaklah versi citer yg aku dgr... tp bila balik kampung, dgr dari kak safiza... barulah ku tahu citer sebenarnya... tok dah 77 tahun, pemergiannya hanya kerana sakit tua... dia meninggal di hospital puteri kat sg putani sbb masa tu tok ada kat rumah mak ngah kat tikam batu... alhamdulillah, jenazah tok telah dikebumikan sebelum zohor 24/3 dan bersebelahan ngan arwah tok wan kat tanah perkuburan titi serong....

25/3 - aku mula pening kepala memikirkan cam na nak balik shah alam.. sbb mlm tu aku balik perak tumpang kak eikin... nasib baik kak eikin pun buat keputusan utk balik ptg jumaat tu jg.. dan bolehlah aku dtg kerja hati ni... :) heehehhehe... yg paling best, sempat jugalah aku merasa pulut durian.... aku g beli kat semanggol... RM18 bleh dapat 5 biji durian batu kutau... oklah tu.. dia timbang biji bukannya timbang kilo.....

No comments:

Post a Comment