Monday, March 14, 2011

mood : bodoh! bengang! x berhati perut! geram! tension!

Assalamualaikum....

Sebenarnya, x ingin aku nak wat post ni tp x tau tang mana / kat sapa aku nak citer ni...

Pg td aku g klinik gigi.. apointment gigi utk ibu mengandung adalah hari isnin... so, g td smpi klinik kul 8.30pg. siap check dlm kul 10.15pg.... lepas tu, gigi ni rasa sakit sangat... ingat nak g minta mc kat dr zaini. aku dah sampai depan klinik dia dah, dah nak daftar dah.... tp tgk no giliran tu, x sanggup dah rasanya nak menunggu kat klinik lg.... lg pun aku terpikir keje aku yg banyak kat opis nu tgh menunggu aku......

Aku cancel dan aku drive ke office... sampai office dlm kul 11.20am.. aku tunjuk time slip aku kat kak elvy.... dia kata klau smpai office dlm kul 11.00 ke atas, dah kena amik 1/2 day ni.... mak aiiii..... aku g kliniklah td..... bukannya aku g uruskan hal personal aku..... aku sakit gigi tau... bukannya sengaja nak g serahkan diri pd doktor gigi tu.... tu yg aku geram tu..... ni pun nak berkira ke... x per lah... hari ni aku balik kul 8.20pm lah... nak bayar balik masa yg aku lambat pg td... bleh?

Klau hari2 aku datang keje, balik kul 7/8 mlm x der plak dia nak bayar OT ke, nak bg cuti 1/2 day..... kena keje sampai kul 1.00 pagi baru dapat 1/2 day leave. kejam tak? memang arrr kejam... klau kat MEB dulu, ko keje sampai kul 9.00mlm dah bleh claim 1/2 dat leave dan dapat makan malam free lg boss belanja.. sini mana ada......

so.... nasihat utk diri aku sendiri... tarik nafas dalam2...... tenangkan diri...... kawal emosi..... insayAllah.... semuanya akan selamat..... buangkan perasaan tension td, geram td.....

No comments:

Post a Comment