Monday, April 11, 2011

..:: AVeNT vs MaDeLa ::..

Assalamualaikum

Salam buat semua.....

Semlm aku ada berborak ngan sorang kawan ni ttg breastfeed... Dia tengah breastfeedkan anak dia yg kedua... dan dia juga dok buat stok susu seperti yg aku harapkan.... so, aku tanyalah dia pakai breast pump apa... dia guna madela manual breast pump.

Aku search kat google... sbb dia kata, dia beli breast pump manual + storage bottle + cooler bag = < RM250.00 Aku terkejut juga... Madela lg murah ek dr Avent? Aku dok ingatkan Avent lg murah dr Madela sbb aku comparekan manual Avent ngan Madela Harmony manual breast pump... sbb klau madela harmony tu, breast pump sahaja = RM269.00 dlm pasaran lah.... ada offer leh dapat dlm RM242.00. Manakala klau Aventnyer breast pump sahaja = RM289.00 dlm pasaran tp aku leh dapat RM180.00 dr JMM. So, tanpa berfikir panjang, aku pun belilah... lgpun 4 thn yg lepas, aku beli 2nd Avent manual breast pump ngan harga RM150.00. Lagipun aku dah pernah guna Avent ni... sbb tu ake terus je beli ni haaa.....

Tp lepas bersembang ngan member tu semlm, dan hari ni plak aku tanya2 member kat FB tu... ramai yg menyokong Madela Harmony Breast Pump!!!!!! aaarrrrggghhhh...... rasa cam rugi plak sbb dah beli Avent tu..... tp kenapa aku nak ikut org kan? huh!!!!!!!

Inilah Avent aku.. hopefully ianya akan memberi manfaat buat aku... semoga aku berjaya mengepam dan menyimpan stok susu buat anak tersayang... Aminnn....

No comments:

Post a Comment