Wednesday, April 27, 2011

..:: MaKaN-MakAN kaMi SeKeLuarGa ::..

Assalamualaikum

Lamalah aku x update blog ni.. bukannya apa, mood dia lom ada.. tu yg cuba cari mood ngan dok mengubah design templete blog aku ni....

Sempena besday Adam (20/4), Auntie (19/4) dan Batrisya (26/4)..... di atas usaha dan inisiatif auntie kesayangan Adam ni, maka terplanninglah suatu agenda pd hari ahad yg lepas untuk buat sambuatan besday secara beramai2... yg bestnya, mak lang, pak ndak majid, cik leh dan ibunda tersayang dr kedah pun datang juga.... semata-mata utk memeriahkan lg majlis ni.... :) deeni dan danish pun datang tau......

Lokasinya ialah rumah andak kat si Jangkang. rumah bawah, senang lah nak wat majlis cam ni.. klau buat kat rumah aku tu... alamat x leh nak berbarbique lah..... Andak buat laksa, masak asam pedas (yg menjadi kegemaran mak dan semua org yg datang hari tu) kitorg ni klau dtg rumah andak je, mesti minta dia masakan asam pedas... power beb!!!.... sampai menjilat jari!!! Ada roti jala, ada agar2 ucu buat, ada caremel kak cik piza buat, ada buah tembikai aku sruh helmi belikan (hahahahahhaahahahahhaaaa.... ) ada kek ben10, dan apa lagi ek? Tentulah ayam bakar dan ikan bakar!!!!!!! disponsor oleh auntie kesayangan Adam...

Majlisnya ala kadar ajer... makan sesama ahli keluarga jer.. x jemput org luar pun.. saja nak kumpul aku adik beradik ramai2 jer... jgnlah marah klau x dapat jemputan tu ek.... Anyway.. hari ahad yg lepas tu memang hari yg menyeronokkan... aku rasa panjang sgt hari tu... setiap saat dan detik diisi ngan perkara2 yg berfaedah.....


Adam yg terlalu xcited ngan kek ben10 dia....

Selepas acara potong kek, diorg semua tuntut janji dr pak ndak utk mandi kolam... actually, adam tu masa sampai2 jer rumah abg aiman dia ni, dia dah minta nak mandi kolam.... besarkan kolamnya... puas hati diorg mandi....

Mandi dah.. potong kek pun dah.. barulah tiba masanya utk membakar... actually nak bakar kat laman depan, tp cuaca ptg tu sedikit x mengizinkan... hujan trun tp x lah lebat sangat... jd, kitorang berbarbique kat poach keta jer lah.... ada ayam, ikan dan sotong.....

Almost 12 jam kitorang lepak ramai2 kat rumah andak... dr 10 pg sampai 10 malam lah... ni lah wajah kesayangan aku yg datang dr jauh sana nun semata2 nak bersama2 ngan anak2 yg lain kat sini... alhamdulillah, Allah masih sayangkan dia dgn memberi nikmat kesihatan yg membolehkan mak datang shah alam ni..... dan terima kasih buat semua kakak2 ku dan abg2 iparku yg menjayakan aktiviti kita pd hari ahad yg lepas.... klau aku ada tersalah cakap atau tersalah laku, mohon maaf sangat2.. aku juga insan biasa yg kekadang x prasan tingkah laku aku ni menyinggung perasaan org lain.....

No comments:

Post a Comment