Tuesday, March 23, 2010

..:: 1... 2... 3... dAyS WithOuT AdAM ::..

Salam buat semua..

Dua tiga hari selepas Adam ikut mak tok perak balik kampung, hari2 yg aku lalui masih ceria. Tp hari ini.... x lg.. asyik teringat kat dia jer. "uuuuummmmmmmmmmiiiiiiii" gaya manja dia memanggil aku. "aaaabbbbbbaaaaahhhhhhh" gaya manja dia memanggil abahnyer. aaaahhhhh!!! memang berat tp aku harus bersabar. Sabar dengan dugaan ini. Bersabar dan kuatkan kesabaran...

Kenapa aku masih mampu ceria bila Adam balik kg? sebab aku dikelilingi oleh sedara mara aku... mak, kak pozi, abg majid, abg leh, kak milah@auntie, kak ini, abg syed, kak ida, abg wahab, kak ngah, abg ngah, dan anak2 buah.... Semuanya ini kerana menanti detik pra-bahagia auntie yg telah disunting jejaka pilihan hati.Jumaat lepas, aku amik cuti... sbb nak spent masa ngan family aku... diorg semua ramai2 tidor kat rumah aku.. nak temankan aku yg berjauhan ngan Adam.

Terima kasih buat semua. Pg jumaat tu, aku, mak dan auntie g pasar shah alam, seksyen 6 tu, beli ikan dan sayur2an... balik dr pasar, kenalah masak... semuanya nak makan masakan air tgn aku... hihiih... pandai ke aku ni masak. takat sayur rebus tu memang arr aku xpert. jd menunya... sardin + telur dadar + sayur petola + ikan goreng... ahahahahahahaa..... aku ni memang x penah nak masak lauk pauk yg pedas / bersantan...

Tp.. tgh dok masak2 tu... sink aku buat hal plak... tersumbatlah... apa lagi... dok umah flat.. cam ni lah nasib badan... nasib baik ada tukang... 4 kali gak lah aku kuar g kedai hardware... beli silikonlah... gergaji kecik lah... macam2lah.... Terima kasih skali lg kat pak ndak majid dan cik leh yg tolong menyettlekan masalah aku ni. Tgk ni... tukang rumah x berupah buat kerja... hihihi... opss.... aku bg upah lah... aku tutup mulut kakak aku ngan tupperware baru. hiiiihi...

Sabtunya plak.. ialah hari yg ternanti2.... auntie telah pun dilamar secara rasmi oleh jejaka pilihan hati... jeng.. jeng.. jeng.... kita layan jer gambar2 ni...

Ahad? Mak dan Mak Lang bertolak balik ke Kedah... Mak akan buat kenduri lg sekali dan mungkin yg terakhir pd 12 June 2010... hohohohohoho... dah x lama dah.... aku pun tgh xcited nak beli itu dan ini utk kenduri nnt... cam lah aku yg nak kawen... ehhehehehe...

No comments:

Post a Comment